fredag 7 november 2008

Frågor och svar - prolog

Här hade jag först publicerat en slags prolog till de kommande två inläggen. Det blev dock bara en massa omständligt svammel utan att komma till sak så nu gör jag en kortare variant. Det är i alla fall som så att två bloggande vänner har – oberoende av varandra – utmanat mig att svara på ett gäng frågor som ett led i en kedja. Jag tackar ja av den enda anledningen att jag uppskattar mina bloggkollegor grymt mycket. Kedjebrev i alla dess former tycker jag däremot är helt värdelöst. Därför bryts kedjan när jag besvarat de här frågorna, jag kommer inte utmana fler. Men som sagt, jag gör det som en kärleksfull gest åt mina fantastiska skrivande kamrater där ute och den härliga elektroniska gemenskap vi har genom kablar och trådlösa uppkopplingar. Sektkänsla när den är som mest tilltalande!