tisdag 5 november 2013

Beach 2011

Vit Päls är ett svinbra band. Det började med att jag fick deras samling "Nu var det i alla fall så" för att recensera för ett gäng år sen. Sen dess är jag hårt fast. Påminner lite om Torsson i tilltalet skulle jag säga. Eller som de låtar jag själv kunde författa under mina pre-skolår och lira in på kassett. Ni vet, såna där tokroliga acapella-sånger som på typiskt barnvis uppfinns medan de framförs.

Pierre Hellqvist beskriver det bra i senaste numret av Sonic: "Känslan som förmedlas är den att orden liksom bara staplas på varandra av en slump, men rimmen är lika frisinnade som oemotståndliga". 

Det är bara att hålla med. Lägg till en klädsam dos somrig Malmö-romantik och du har ett älskvärt och till synes rätt unikt band framför dig. Varenda låt de gjort är inte kung, men "Beach 2011" är det. Ligger just nu helt fel i säsongen så klart, men skit i det för låten gör mig glad! Ingen av oss mår nog heller dåligt av att längta lite till sommaren.