söndag 22 april 2012

Puls

Ja, ungar, det här blogginlägget trodde jag nog aldrig jag skulle skriva. Men kära nån vad otippat kul det kan vara att jogga på ett löpband! Konditionsträna helt enkelt. Där ser man vad en jobbsponsrad hälsokontroll med aningens för höjda kolesterolvärden kan göra för aktivitetsivern. Fast – det ska sägas direkt – löpningen i sig har egentligen inte mycket till underhållningsvärde alls, det är hur man väljer att rama in den som gör hela skillnaden. Utan min simpla MP3-spelare (hopplöst ute 2012, men vem bryr sig?) skulle jag inte palla hälften.

Vidare snack om ökad prestationsförmåga, träningsutrustning och löptävlingar får ni se er om efter nån annanstans, det här lär aldrig bli en träningsblogg. Men som sagt, jag kan lätt rekommendera för vem som helst att plugga in favvomusiken i öronsnäckorna och sedan ge sig ut på valfri distans, maskindrivet inomhus eller i grönskan utomhus när vädret börjar tillåta framöver. Fixa en schysst playlist och fascineras över hur stegen blir lättare och längre genom puls och sköna melodier. Som exempelvis i ”Speedboats” med Slagsmålsklubben. Så klart.