måndag 16 april 2012

Slagsmålsklubben-spinoff

Slagsmålsklubbens ”The garage” har nu funnits ute i närmare ett par veckor, och det är förstås bara en tidsfråga innan jag slungar ut en näve stål och införskaffar ett alldeles eget ex av skivan. Men innan dess tänkte jag härmed tipsa om en trevlig spinoff på bandet i fråga.

Nej, jag snackar inte om Maskinen, som i och för sig också är ett skönt och aktuellt gäng med Slagsmålsklubben-Frej i verbal högform. Bandet jag främst tänkte på här heter City, och består av Björn och Joni från Slagsmålsklubben tillsammans med Tommi från The High Fives. Nya singeln ”Hundra år” är ett dansant litet popunder som låter som om De Överlevande skulle möta The Tough Alliance. Ungefär.

Hur som helst en given addering på sommarens playlist, om jag inte lirat sönder den innan dess.